Wat elke ondernemer het meest bezighoudt zijn het werven van nieuwe klanten en het verminderen van financiële risico’s. Die twee zijn natuurlijk direct verbonden met elkaar.
De opkomst van internetwinkels, social media, economische crisis of persoonlijke omstandigheden. Er kunnen tal van redenen zijn waarom de klanten bij jou wegblijven of dat het moeilijk is nieuwe te vinden. De enige oplossing is te rade te gaan bij jezelf. Vraag je het volgende af: Ben je nog wel onderscheidend genoeg? Weten klanten jouw bedrijf wel te vinden? Weten ze überhaupt wel waarom ze bij jou moeten zijn, en niet bij een concurrent?
Wat de rededen ook zijn, élke ondernemer moet zich van tijd tot tijd afvragen of hij nog helder heeft voor welke klant hij er is. Tijdens het groeitraject krijg je hiervoor veel nieuwe inzichten en technieken aangedragen. Bovendien krijg je advies van andere ondernemers. Binnen zes maanden begrijp je welke stappen jij moet zetten om weer aantrekkelijk te worden en gevonden door jouw klanten. Maak een afspraak en ervaar het zelf.